maanantai 18. lokakuuta 2010

November gets closer and every year it gets a little bit colder

Crap, I haven't posted anything for a week now! I was going to last night but surprise, surprise, the internet didn't work last night.

About a week ago we visited a really pretty place called L'Ile Barbe, which is a really small island not too far from our place in the middle of the river Saône.




It was really pretty and warm that day but it's so weird how all the leaves have already turned red and yellow. Now the weather isn't that nice outside, +8'c which is pretty much as cold as in Finland, right?














We were just sitting on the rocks and enjoying the awesome weather for a couple of hours :) It was so nice!

L'Ile Barbe consists of old buildings and forts. I'm not really that aware of the island's history but some people still live on that island today. Impressive :)

I would have so many things to post about but for some reason I've been really lazy lately with this blog! Hope it gets better soon :)

8 kommenttia:

  1. Vitsi miten upian näköstä.. :) joo täällä on kutakuinki se kaheksan astetta.... miinusta! :D MUAHHAHAHA noei, kyl tänäänki oli iha jotai +6 ja räntää. Welcome home!

    - Hanna

    VastaaPoista
  2. Onpa ihanan näköstä, pitää ehkä tehdä tuollanen reissu ens keväänä/kesänä :) Ootko tykännyt Lyonista ja kauan vielä olet täällä? Ja se tärkein: ootko käynyt Lyonin yöelämässä?? :D

    VastaaPoista
  3. Hanna: Joo kyllä täällä kelpaa olla :) Tänks! :D Nytki sataa vettä.. Toivottavasti vielä lämpenis ku ei oo mitää talvikamppeita mulla täällä :(

    Lotta: Kannattaa käydä vaikka heti kun tulee nätti päivä, ei se kaukana oo :) Oon kyllä tykänny, tosi nätti ja kiva kaupunki ja mukavia ihmisiä monesta eri maasta. Yöelämä on tullu vähän turhankin tutuksi ;) Oon jouluun asti, en kyllä haluais lähtee sinne kylmään ja pimeään takas. Ois muuten kiva miitata vaikka? :) En oo törmänny täällä muihin suomalaisiin kuin tähän meidän jengiin.

    VastaaPoista
  4. Joo, just katsoin tota sun party-tagia ;) Mua vähän harmittaa että en oo päässy tutustuu yöelämään, mutta tosiaan kun noiden lasten kanssa vaan on... Mutta innolla ootan kun serkku tulee tänne parin viikon pääästä niin pääsee tsekkaa! Että vinkkejä otetaan vastaan :p Joo, kyllä voidaan miitata, olis kiva! Mä oon törmänny yhteen suomalaiseen jätkään kun kävin ilmottautuun ranskan kurssille :) Mä muuten alan opiskeleen EIFE:llä, ja se on mun mielestä aika lähellä sitä sun koulua..? Se on Croix-Paque'lla, tosi lähellä Hotel de Villeä.

    VastaaPoista
  5. Hei mä näin sut ehkä tänään! Olitko Bellecourilla joskus 10 aikaan? Olin Starbucksilla kahvilla ja kävelit kadulla (ehkä?). Jos se olit sä, niin sulla oli hienot kengät! <3 :D

    VastaaPoista
  6. Lotta: Ei hitto joo olin se mä, varmaan aika vittuuntuneen näkösenä ku jouduin semmoset 5km kävelee ton ihanan lakon takia :D Haha kiitti!

    Hôtel de Villellä on pari kivaa baaria, Cosmopolitan ja Ayers Rock (aussibaari) joissa on ihan kiva meininki joka päivä mut yleensä viikonloppusin ollaan oltu Guillotièren joenrannalla alottelemassa ja sitten menty siitä jollekin niistä veneistä (péniche) mitä siellä rannalla on, ne on ihan kivoja klubeja ja sinne ei tartte maksaa sisään :)

    No hitto sen koulun on pakko olla jossain ihan meidän koulun vieressä kun meidän koulun vieressä on se Croix-Paquetin metropysäkki :)

    Ootko muuten Facebookissa? Sitä kautta ois varmaan helpompi olla yhteydessä :)

    VastaaPoista
  7. Siis tänään ei ollut lakkoa, vaan opiskelijoiden mielenosotuksien/mellakoiden takia oli metroasemat kiinni! Mä jouduin kans käveleen ihan sikana, enkä päässy lasten kouluun viemisen ja hakemisen välillä himaan, joten jumitin siel kahvilassa :D Ja taksilla jouduttiin tuleen himaan :/
    Kiitti vinkeistä!
    Ja siis munkin koulu on ihan Croix-Paquen metropysäkin vieressä! Jään siinä pois, kävelen pienet portaat alas ja se on siinä. Jep, oon facebookissa, Lotta Toivonen ja profiilikuva on semmonen vino! :)

    VastaaPoista
  8. Lotta: Niin siis just mellakoiden takia piti sanoo :) Raivostuttavaa suorastaan :D Hmm, eihän se voi olla sama koulu? :D Lisäsin sut Facessa :)

    VastaaPoista